Download Books Le château de ma mère (Souvenirs d'enfance #2) For Free Online

Details Appertaining To Books Le château de ma mère (Souvenirs d'enfance #2)

Title:Le château de ma mère (Souvenirs d'enfance #2)
Author:Marcel Pagnol
Book Format:Paperback
Book Edition:Anniversary Edition
Pages:Pages: 221 pages
Published:February 1st 1988 by Editions de Fallois (first published 1957)
Categories:Cultural. France. Classics. Fiction. European Literature. French Literature
Download Books Le château de ma mère (Souvenirs d'enfance #2) For Free Online
Le château de ma mère (Souvenirs d'enfance #2) Paperback | Pages: 221 pages
Rating: 4.07 | 3945 Users | 76 Reviews

Narration During Books Le château de ma mère (Souvenirs d'enfance #2)

Cette histoire est vraie, mais elle s'est passée il y a bien longtemps, quand vos grands-parents étaient encore des enfants...
A cette époque, des charrettes et des fiacres roulaient dans les rues, et quand une auto arrivait, on l'entendait venir de bien loin... Alors les chevaux prenaient le mors aux dents, et les gens couraient s'abriter sous les portes cochères... C'est pour vous dire que le monde change vite... Mais il y a une chose qui ne changera jamais : c'est l'amour des enfants pour leur mère, et j'ai écrit ce livre pour apprendre aux petites filles comment leurs fils les aimeront un jour...

Declare Books Toward Le château de ma mère (Souvenirs d'enfance #2)

Original Title: Le château de ma mère
ISBN: 2877060519 (ISBN13: 9782877060516)
Edition Language: French
Series: Souvenirs d'enfance #2


Rating Appertaining To Books Le château de ma mère (Souvenirs d'enfance #2)
Ratings: 4.07 From 3945 Users | 76 Reviews

Article Appertaining To Books Le château de ma mère (Souvenirs d'enfance #2)
The second volume of Marcel Pagnol's childhood memoirs. Ah, what a poignant Chapter 37! It hit me like a mild thunderbolt and made me look back starting from the first page of "La Gloire de mon pere" up to just before this wicked chapter of just 13 short paragraphs. How did it feel reading this? Maybe that is what it would feel like being suddenly kicked towards the future of about 30 years hence with absolutely no recollection of what happened during the interregnum. I was reminded of another

Ce second tome est beaucoup plus triste et émouvant que le premier.Marcel Pagnol y évoque le décès de sa mère puis de son frère , une des victimes de la première guerre mondiale. Je trouve que c'est un beau témoignage de l'époque qui a eu aussi ses heures sombres tout en délicatesse et en sentiments.

des puvenirs d enfant et une fin poignante.

Paired with The Glory of My Father, this is one of the most tender books I have read in a long time, an homage to family, tradition, childhood hijinks, and, above all, Provence.

La suite des vacances, un vrai petit bonheur 2!

Sous la faible lumière de ma lampe frontale, je termine ce livre et encore une fois Monsieur Pagnol m'a fait rire, m'a rendu nostalgique et m'a ému. Si les morts font partie de la vie, on comprend l'importance qu'elles ont eu dans l'existence de Marcel Pagnol. Je garderai un bon souvenir de ce livre.

This is the second of Marcel Pagnols books about his childhood in Aubagne just to the east of Marseille and is as humorous and large-spirited as his first, La gloire de mon pere). Much of this book recalls Marcels friendship with Lili, a country boy who would seem Marcels opposite in so many ways. But their mutual love of roaming about the hills setting traps for various birds and small game unites them. And each boy accepts the others strengths: Marcel admires Lilis knowledge of the terrain,

Post a Comment

0 Comments